Wycieczka uczniów PSP Kołczewo do Szczecina w ramach przedsięwzięcia Poznaj Polskę.

W dniach 18 i 19 maja 2023 roku odbyła się dwudniowa wycieczka uczniów naszej szkoły do Szczecina. Pierwszy dzień wycieczki rozpoczęliśmy wizytą w Wolinie, gdzie zapoznaliśmy się z historią miasta. Uczniów w szczególności zainteresowała historia Haralda Sinozębnego. Kolejnym przystankiem było muzeum Przełomy w Szczecinie oraz Muzeum Historii Szczecina. W między czasie mogliśmy podziwiać przepieką architekturę Szczecina spacerując do kolejnych miejsc. Nie zabrakło nam również czasu na przepyszne lody i smaczny obiad. Dzień zakończyliśmy w kinie. Seans „Strażnicy Galaktyki: Volume 3” wzruszył wielu zmęczonych podróżników.

Kolejny dzień rozpoczęliśmy przejazdem tramwajem, co okazało się dla uczniów wielką atrakcją. Następnie mieliśmy okazję zwiedzić przepiękne wnętrza Filharmonii im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie. Kolejnym punktem naszej wycieczki był Zamek Książąt Pomorskich, gdzie zapoznaliśmy się z historią księcia Bogusława X i Anny Jagiellonki. Spacerem udaliśmy się na przepyszne szczecińskie paszteciki. Następnie poznaliśmy tajniki geologii i udaliśmy się na krótki odpoczynek na Jasne Błonia. Po odpoczynku w parku czekały nas wyzwania kulinarne. Każdy z uczniów przygotował swoją własną pizzę, którą następnie mógł zjeść ze smakiem. Naszą wycieczkę zakończyliśmy w Muzeum Techniki, w którym najciekawsze okazały się tramwaje i autobusy. Pełni wrażeń wróciliśmy do Kołczewa.

Podczas całej wycieczki wielu uczniów rejestrowało przebyte kroki, udało nam się przekroczyć 30 000 kroków wędrując ulicami Szczecina. Gratulacje dla wytrwałych piechurów!